Метро. Станции и сооружения. Станция "Індустріальна"
Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]

ОписаниеМаршруты городского транспортаФотогалерея (6)Новости по теме (80)

<< На станцию "Тракторний завод" >> К списку станций <<


Линия: Холодногірсько-Заводська лінія
Дата открытия: 11.08.1978
Проектное название: Завод Електроважмаш
Бывшее название: Пролетарська (до 17.05.2016)
Архитекторы: Співачук В., Чечельницький П.
Инженеры: Пашков П., Варич О., Котов В.
Художник: Старостенко Ю.
Тип станции: Колонная, Мелкого заложения
Количество вестибюлей: 2
Мобильная связь: Kyivstar, Vodafone
Первый/последний поезд до станции:  
Холодна Гора: 05:35 / 21:40
Маршруты городского транспорта :(просмотреть более подробный перечень...)
Троллейбус: 45, 46, 51, 52, 53
Автобус: 21, 45, 70, 121е, 204, 252, б/н (Епіцентр-3)
Ближайшие конечные остановки городского транспорта :Ст. м. "Індустріальна" (Термінал)

Станція "Індустріальна" – кінцевий пункт першої черги Харківського метрополітену. Конструктивно ця станція має багато спільного зі станцією "Левада"; також обидві станції схожі в архітектурному плані, з тією відмінністю, що в офомленні станції "Індустріальна" переважають червоні та золотаві тони.

Шестигранні колони, що трохи розширюються догори, оздоблені рожевим мармуром "Бурівщина" Іркутського родовища. Цей же мармур використаний для обробки цоколів колійних стін та вертикальних трапецієподібних вставок, на яких до 2022 року розміщувалися зображення серпа та молота, виконані з латунного лиття.

Колійні стіни оздоблені світло-сірим мармуром Саяно-Шушенського родовища. Згідно з проектом замість мармурового оздоблення стіни станції повинні були прикрашати емальовані матеріали білого з перламутром кольору, проте початковий проект було скориговано вже під час будівництва станції. Цікавий геометричний малюнок підлоги набраний із плит чорного лабрадориту та червоного граніту. Висота станції від платформи до стелі трохи збільшена порівняно з типовим проектом. Станційний зал освітлений люмінесцентними світильниками розташованими пoміж ребрами плит перекриття.

Стіни вестибюлів оздоблені білим мармуром "Коєлга".Оформлення станції включає дві тематичні декоративно-художні композиції із кераміки авторства художника Юрія Старостенка, встановлені на торцях перекриття над сходами, що розкривають тему промисловості, робітничого класу та творчої праці.

Східний вестибюль станції "Індустріальна" з'єднаний із найдовшим у Харкові підземним переходом. Виходи з нього ведуть до заводу "Електроважмаш", трамвайної лінії, до автостанції "Заводська", залізничної станції "Лосево-2" та тролейбусно-автобусного терміналу, відкритого в січні 2019 року. Південна частина підземного переходу під полотном залізниці та проспектом Героїв Харкова була збудована через рік після відкриття станції.

Підземний перехід східного вестибюлю станції "Індустріальна" є не тільки найдовшим, але й найбільш завантаженим переходом Харківського метрополітену. Через побудову в переході кіосків та внаслідок стихійної торгівлі наприкінці 90-х та в 2000-і роки в переході стала регулярною штовханина та тиснява, особливо в години "пік", коли пасажири нерідко витрачали до 10-15 хвилин, щоб потрапити на платформу станції. Зрештою це призвело до повторного відкриття західного вестибюлю станції, реконструкції пристанційної території та перерозподілу пасажиропотоків.

Західний вестибюль станції має лише один вихід на поверхню, який початково вів до залізничної платформи "22 км", а також до підшипникового заводу та домобудівного комбінату (ДСК-1). Цей вихід був закритий у середині 90-х років у зв'язку з низьким пасажиропотоком. Спочатку вихід буз заблокований металевою перегородкою на рівні підземного переходу. Проте згодом через постійне скупчення сміття на сходах, що ведуть до підземного переходу, над виходом було побудовано імпровізований надземний павільйон, який більше нагадував вхід до підвалу або бомбосховища, аніж вхід до станції метрополітена.

В березні 2009 року західний вестибюль станції "Індустріальна" він був знову відкритий через необхідність ремонту підземного переходу східного вестибюля. З метою розвантаження східного вестибюлю сюди було перенесено висадку пасажирів приміських автобусів та маршрутних таксі Чугуївського напрямку. Після реконструкції автостанції "Заводська" вихід із західного вестибюлю став також найкоротшим шляхом зі станції метро до автостанції. Цікаво, що надземна споруда, якою було закрито вихід на поверхню у "нульові" роки, залишилася практично незмінною після поновлення роботи західного вестибюлю; лише замість металевої перегородки в ній зявилися три стандартні шкляні двері.

До 17 травня 2016 року станція мала іншу назву - "Пролетарська", але була перейменована в рамках закону "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборони пропаганди їхньої символіки". Станцію перейменовано згідно з назвою адміністративного району, в центрі якого вона розташована. Також у безпосередній близькості від станції знаходиться низка великих індустріальних об'єктів. Проте нова назва станції несе у собі топонімічний казус, адже до 2004 року назву "Індустріальна" носила інша станція Холодногірсько-Заводської лінії метро - "Імені А.С. Масельського".

© Андрій Бутковський, 2005-2025


Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]