Метро. Станции и сооружения. Станция "Імені О. С. Масельського"
Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]

ОписаниеМаршруты городского транспортаФотогалерея (7)Новости по теме (24)

<< На станцию "Армійська" >> К списку станций << На станцию "Тракторний завод" >>


Линия: Холодногірсько-Заводська лінія
Дата открытия: 11.08.1978
Проектное название: Завод "Південкабель"
Бывшее название: Індустріальна (до 25.02.2004)
Архитекторы: Співачук В., Чечельницький П.
Инженеры: Пашков П., Варич О., Желвакова Л.
Художники: Пронін О., Тищенко Г.
Тип станции: Колонная, Мелкого заложения
Количество вестибюлей: 2 (працює тільки східний)
Мобильная связь: Kyivstar, Vodafone
Первый/последний поезд до станции:  
Індустріальна: 05:45 / 21:40
Холодна Гора: 05:40 / 21:45
Маршруты городского транспорта :(просмотреть более подробный перечень...)
Автобус: 121е, 204, 228
Ближайшие конечные остановки городского транспорта :Ст. м. "Імені О.С. Масельського"

Станція розташована у місці, де до проспекту Героїв Харкова приєднується проспект Тракторобудівників, що веде до Салтівського житлового масиву. Трамвайними та автобусними маршрутами станція пов'язана з його новими мікрорайонами. Поблизу станції знаходяться велика промзона та кілька мікрорайонів багатоповерхової забудови.

"Імені О. С. Масельського" - колонна станція неглибокого закладення, для архітетурного вирішення якої використано низку нових прийомів. Архітекторам вдалося створити цікаву композицію із начебто стандартних деталей. Особливість станції в тому, що деталі, які її оздоблюють, - ніши для світильників, світильники, мармурові колони – мають округлу форму.

Замість збірних залізобетонних колон на платформі встановлені колони із металевих труб, оздоблені сегментними блоками полірованого білого мармуру. Перекриття станційного залу - із залізобетонних плит із круглими нішами діаметром 4,5 метра, в яких підвішені люстри. Відповідно до загального архітектурного задуму в біломармурову хвилясту поверхню колійних стін введені плоскі коричневі вставки, у стінах вестибюлів станції зроблені овальні ніші, а кути стін закруглені.

Для оздоблення колон та стін застосовані білий мармур "Коєлга" та коричневий мармур Горівського родовища. Підлога вистелена з полірованих плит червоного та сірого граніту. Вертикальні членування колон і колійних стін, поєднання білого мармуру та червоного граніту надають вигляду станції легкості та урочистіості. Над сходами обох вестибюлів станції метро встановлені вітражі з об'ємних блоків кольорового скла.

Увагу пасажирів на станції без сумніву привертають великі латунні світильники у формі шестерней, виготовлені харківським заводом імені Шевченка. Раніше подібні світильники, менші за розміром, були встановлені у бічних прогонах над коліями. З часом лампи в них перестали вмикати задля економії електроенергії, а 2016 року ці світильники були взагалі демонтовані.

Підземний перехід східного вестибюля станції має виходи до автобусного кола та до 731 мікрорайону. У 1990 році планувалося продовження східного підземного переходу в північному напрямку до прохідної філії № 2 головного підприємства навчально-виробничого об'єднання "Електросвітло", яке працевлаштовувало інвалідів-сліпих, проте цим планам не судилося збутися.

Західний вестибюль має лише один вихід у бік заводу "Южкабель". Через низький пасажиропоток з початку 2000-х років цей вестибюль почав працювати лише по робочих днях до 17-ї години, а з 3 серпня 2009 року був остаточно закритий. Під час російської агресії 2024 року в цьому вестибюлі було обладнано навчальні класи для школярів.

До 2004 року станція носила назву "Індустріальна", яка пасувала як архітектурному оздобленню, так і навколишній місцевості. Проте 25 лютого 2004 року Харківською міськрадою було прийнято рішення щодо перейменування станції "Індустріальна" на честь колишнього голови Харківського облісполкому Олександра Масельського. Фактичне перейменування (заміна інформаційних покажчиків та записів інформаторів в вагонах) було здійснено в квітні того ж року. А 2016-го року, в рамах декомунізації топонімічних об'єктів нашого міста, інша станція Холодногірсько-Заводської лінії, "Пролетарська", була перейменована на... "Індустріальну".

Слід зазначити, що першу спробу перейменування станції "Індустріальна" було здійснено 2000-го року, коли депутати Харківської міськаради пропонували надати їй ім'я колишнього першого секретаря обкому Компартії України Г. І. Ващенка. Зрештою, на честь Г. І. Ващенка була названа інша станція метрополітену - "Метробудівників".

© Андрій Бутковський, 2005-2025


Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]