Метро. Станции и сооружения. Станция "Левада"
[ Общие сведения | История | Хроника | Схемы | Станции и сооружения | Подвижной состав | Статистика | Аудио | Документы, книги, публикации | Контакты ]
Описание | Маршруты городского транспорта | Фотогалерея (8) | Новости по теме (60)
![]() |
||
<< На станцию "Майдан Конституції" | >> К списку станций << | На станцию "Спортивна" >> |
![]() |
Линия: | Холодногірсько-Заводська лінія |
---|---|
Дата открытия: | 23.08.1975 |
Проектное название: | Левада |
Бывшее название: | Проспект Гагаріна |
Архитекторы: | Співачук В., Чечельницький П. |
Инженеры: | Бочікашвілі П., Котов В. |
Художники: | Пронін А., Тищенко Г. |
Тип станции: | Колонная, Мелкого заложения |
Количество вестибюлей: | 2 |
Мобильная связь: | Kyivstar, Vodafone |
Первый/последний поезд до станции: | |
Індустріальна: | 05:40 / 21:44 |
Холодна Гора: | 05:45 / 21:40 |
Маршруты городского транспорта : | (просмотреть более подробный перечень...) |
Троллейбус: | 3, 6, 49, 58, 59 |
Автобус: | 68, 123, 128, б/н (Епіцентр-1) |
Ближайшие конечные остановки городского транспорта : | Ст. м. "Левада" |
Станція "Левада" розташована в центрі міста, неподалік однойменної залізничної станції та автовокзалу. До 2024 року станція носила назву "Проспект Гагаріна"; щоправда, з цією назвою був повязаний топонімічний казус, адже станція була розташована під вулицею Вернадського осторонь самого проспекту.
"Левада" - колонна станція неглибокого закладення. Три її прольоти спираються на прямокутні колони, які разом з ребрами плит стелі задають ритміку простору. В оздобленні станційного залу переважає білий колір мармуру колон і колійних стін. У оздоблення колійних стін включені прямокутні поверхні із плит темно-сірого граніту, на яких набрано назву станції. Світильники розміщені окремими групами між ребрами стелі. Підлога станційного залу вистелена плитами світло-сірого та чорного граніту.
З вестибюлів, оздоблених світло-рожевим мармуром "Газган", до центрального залу ведуть широкі сходи. Над ними встановлено два великі вітражі «Слава подвигу» та «Підкорення космосу», виконані з литого кольорового скла харківськими художниками А. Проніним та Г. Тищенко. Для створення вітражів було використано майже 13 тисяч шматочків різнокольорового литого шкла, які спікалися разом шляхом випалу в печі при температурі близько 1500 градусів, після чого були забарвлені у необхідний колір. Для підтримки блоків із кольорового об'ємного шкла був застосований залізобетон. Нажаль, підсвічування вітражів давно не працює.
Станція мала носити назву "Левада" згідно з початковим проектом. На початку 70-х років було підготовлене відповідне назві станції оформлення з елементами українського народного мистецтва та оригінальними розписами. На колійних стінах станції мали красуватися керамічні мозаїки із зображенням українських польових трав та квітів. Проте, українські національні мотиви в оформленні станції не сподобалося партійному керівництву області. Незадовго до відкриття станції її архітектурне оформлення було знищено, а замість нього з'явилося стандартне одноманітне оздоблення колійних стін.
Пасажиропотік на станції досить великий. Один з її виходів веде до нового залізничного вокзалу поїздів приміського сполучення "Харків-Левада". Тут знаходиться центральний автовокзал, що зв'язує Харків з багатьма містами України та зарубіжжя. Поблизу метро розташовані зупинки тролейбуса та автобуса, які підвозять до станції мешканців південних околиць міста.
Безпосередньо за станцією розташовується камера з'їздів і тупік з можливістю розміщення одного поїзда, а також службова сполучна гілка до станції «Метробудівників» Олексіївської лінії. Камера з'їздів та сполучна гілка були побудовані у 1991-1992 роках, для чого рух нинішньою вулицею Вернадського навпроти автовокзалу був перекритий півтора року, оскільки будівельний майданчик розташовувався на місці проїжджої частини.
© Андрій Бутковський, 2005-2024
Відеоматеріали:
- Харьков. Метро "Левада - Гагарина". Фрагмент інтерв'ю з колишнім головним архітектором Харківметропроекту Володимиром Співачуком. Запис 1999 року. Відеоканал KruchinaFILM;