Метро. Станции и сооружения. Станция "Заводська"
[ Общие сведения | История | Хроника | Схемы | Станции и сооружения | Подвижной состав | Статистика | Аудио | Документы, книги, публикации | Контакты ]
Описание | Маршруты городского транспорта | Фотогалерея (7) | Новости по теме (56)
![]() |
||
<< На станцию "Спортивна" | >> К списку станций << | На станцию "Турбоатом" >> |
![]() |
Линия: | Холодногірсько-Заводська лінія |
---|---|
Дата открытия: | 23.08.1975 |
Бывшее название: | Завод імені Малишева |
Архитектор: | Співачук В. |
Инженеры: | Пашков П. Варич О., Желвакова Л. |
Тип станции: | Колонная, Мелкого заложения |
Количество вестибюлей: | 2 |
Количество эскалаторов: | 2 (у східному вестибюлі, тільки на підйом) |
Мобильная связь: | Kyivstar, Vodafone |
Первый/последний поезд до станции: | |
Індустріальна: | 05:45 / 21:49 |
Холодна Гора: | 05:39 / 21:35 |
Маршруты городского транспорта : | (просмотреть более подробный перечень...) |
Трамвай: | 8 |
Автобус: | 260 |
Головною у оформленні станції "Заводська" є індустріальна тема. Її розкриттю сприяє загальний характер інтер'єру, співзвучний архітектурі промислових споруд, та широке використання металевих елементів в оформленні.
Особливістю станційного залу є підвісна стеля, зібрана з об'ємних штампованих алюмінієвих елементів з перфорованою поверхнею. Ці елементи поєднуються з шумопоглинаючим шаром, завдяки якому в станційному залі значно знижений шум від електропоїздів. У поглибленнях елементів вмонтовано точкові світильники. Над сходами, що ведуть у вестибюлі, стеля переходить у великі плафони, виконані з алюмінієвих профілів, заповнених листами з молочного органічного скла. Колони оздоблені сірим уральським мармуром із вставками з профільованих алюмінієвих смуг. Підлога вистелена чорним лабрадоритом.
Для оздоблення колійних стін використані металоемалеві шестигранні об'ємні елементи, основа яких відштампована зі сталі. На стінах встановлені емблеми заводу транспортного машинобудування (ЗТМ) імені В. О. Малишева, перед головною прохідною якого розташована станція. До 2024 року станція носила назву самого заводу ("Завод імені Малишева"), проте в звязку з тим, що він був названий на честь радянського наркому важкого машинобудування, назву станції метро зробили більш нейтральною. Нажаль, нова назва аж ніяк не повязана із заводом транспортного машинобудування, спеціалісти якого свого часу доклали багато зусиль для виготовлення металевих та керамічних елементів оздоблення станції.
Підземні переходи станції виходять також на площу до торгового центру, колишнього заводу холодильних машин та залізничної станції "Харків-Слобідський". Тут також розташована зупинка трамваїв, що прямують до вулиці Одеської.
З 1985 року на станції "Заводська" знаходиться колієвимірювально-дефектоскопічна станція метрополітену. Тут же, у службових приміщеннях, обладнано спеціальний полігон для налаштування рейкових дефектоскопів.
У грудні 2009 року на станції вперше в Харківському метрополітені встановили систему управління плавного пуску приводу ескалатора. Без пасажирів ескалатор перебуває в режимі очікування. Спеціальні датчики реагують на наближення пасажирів до ескалатора та запускають його механізм.
© Андрій Бутковський, 2005-2024
Відеоматеріали:
- Харьков. 1972 год. Первый кубометр бетона. Харків. Квітень 1972 року. День Всесоюзного комуністичного суботника Покладено перший кубометр бетону на станції "Завод імені Малишева". Відеоканал KruchinaFILM;