Метро. Станции и сооружения. Станция "Палац cпорту"
[ Общие сведения | История | Хроника | Схемы | Станции и сооружения | Подвижной состав | Статистика | Аудио | Документы, книги, публикации | Контакты ]
Описание | Маршруты городского транспорта | Фотогалерея (7) | Новости по теме (46)
![]() |
||
<< На станцию "Турбоатом" | >> К списку станций << | На станцию "Армійська" >> |
![]() |
Линия: | Холодногірсько-Заводська лінія |
---|---|
Дата открытия: | 11.08.1978 |
Проектное название: | Завод Кондиціонер |
Бывшие названия: | Маршала Жукова (до 17.05.2016), Комсомольська (до 06.05.1994) |
Архитекторы: | Перепелиця О., Чечельницький П., Співачук В. |
Инженеры: | Варич О., Котов В. |
Художник: | Щеглов O. |
Тип станции: | Колонная, Мелкого заложения |
Количество вестибюлей: | 2 |
Количество эскалаторов: | 2 (у східному вестибюлі, тільки на підйом) |
Мобильная связь: | Kyivstar, Vodafone |
Первый/последний поезд до станции: | |
Індустріальна: | 05:40 / 21:34 |
Холодна Гора: | 05:45 / 21:30 |
Маршруты городского транспорта : | (просмотреть более подробный перечень...) |
Троллейбус: | 1, 13, 25, 57 |
Автобус: | 102 |
Ближайшие конечные остановки городского транспорта : | Ст. м. "Палац cпорту" |
Трьохпролітна станція колонного типу відкриває другу ділянку першої черги Харківського метрополітену. До 1994 року вона називалася "Комсомольською", а з 1994 по 2016 роки. носила ім'я Маршала Жукова.
Стіни вестибюлів та колони станційного залу оздоблені сірим уральським мармуром "Уфалей". Підлога з геометричним малюнком вистелена з полірованих плит червоного, чорного та сірого граніту українських родовищ. Як і на станції "Завод імені Малишева", колійні стіни облицьовані штампованими металоемалевими елементами, виготовлені підприємствами, які брали шефство над будівництвом станції: заводом "Кондиціонер" та емальзаводом. Привертають увагу незвична шестигранна форма декоративних елементів та бузково-рожевий колір емалі.
Стеля середнього прольоту станційного залу піднята. Плити стелі розташовані на різному рівні, секції світильників заховані між "ребрами" стелі. Підкреслена освітленням строгість "ребер" плит стелі у поєднанні з об'ємною формою колон надає інтер'єру станції парадності та монументальності. Литі алюмінієві ґрати та інші деталі вестибюлів, обробка переходів підпорядковані загальному архітектурному задуму.
У 1979 році групі молодих фахівців інституту Харківметропроект, які брали участь у проектуванні станції, було присуджено обласну комсомольську премію імені Олександра Зубарєва.
Станція розташована на проспекті Героїв Харкова у районі перетину з проспектом Петра Григоренка. Виходи з підземних переходів ведуть до готелю "Турист", заводу "Кондиціонер", Будинку меблів, великих супермаркетів. Неподалік станції розташований Палац спорту та Немишлянський райвиконком. Тролейбусні маршрути підвозять до станції мешканців житлового масиву Нові Будинки.
6 травня 1994 року станцію було перейменовано на честь Маршала Радянського Союзу Г. К. Жукова, а в східному її вестибюлі було урочисто відкрито погруддя полководцю роботи харківського скульптора Михайла Овсянкіна. Через 22 роки станція знову змінила свою назву. У рамках закону "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборони пропаганди їхньої символіки" 17 травня 2016 року станція отримала нову назву - "Палац спорту". У серпні 2016 року погруддя Жукова демонтували.
© Андрій Бутковський, 2005-2025