Метро. Станции и сооружения. Станция "Спортивна"
Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]

ОписаниеМаршруты городского транспортаФотогалерея (26)Новости по теме (78)

<< На станцию "Левада" >> Пересадка на станцию "Метробудівників" <<
>> К списку станций <<
На станцию "Заводська" >>


Линия: Холодногірсько-Заводська лінія
Дата открытия: 23.08.1975
Проектное название: Стадіон
Архитекторы: Плаксієв Ю., Співачук В.
Инженеры: Пашков П., Лисенко О.
Тип станции: Односводчатая, Мелкого заложения
Количество вестибюлей: 2
Мобильная связь: Kyivstar, Vodafone
Первый/последний поезд до станции:  
Індустріальна: 05:43 / 21:47
Холодна Гора: 05:42 / 21:38
Маршруты городского транспорта :(просмотреть более подробный перечень...)
Трамвай: 8, 27
Автобус: 260

Станція "Спортивна" знаходиться біля найбільшого в Харкові стадіону "Металіст", що вплинуло на її архітектурне рішення. На думку багатьох фахівців, цю односклепінну станцію можна вважати одним із найвдаліших творів архітектури радянських метрополітенів. Довгі роки станція була візитною карткою Харківського метрополітену та потрапляла до багатьох туристичних фотоальбомів та листівок про місто.

Її інтер'єр нагадує величезний спортивний зал, в якому панує піднесена атмосфера фіналу великих змагань. Найбільш примітною особливістю цієї станції є склепіння, внутрішня поверхня якого вперше в практиці радянського метробудування була виконана з об'ємних бетонних елементів. Трикутні піраміди цих елементів утворюють на поверхні склепіння систему поперечних та діагональних швів. Поперечні шви підкреслюють геометрію склепіння та конструктивну основу станції. Діагональні шви ще більше розширюють простір зали, створюючи зорове враження надзвичайної легкості, майже невагомості, склепіння. При цьому кожен із 6200 залізобетонних блоків важить 70 кілограм. Склепіння станції будувалося за допомогою пересувної металевої опалубки, яка переміщалася рейками за допомогою гідравлічних домкратів

Точкові світильники, рівномірно розміщені вздовж склепіння, створюють цікаву картину гри світла і тіні, підкреслюючи архітектурну пластику склепінчастого перекриття. Враження святковості, ошатності посилює контраст білого склепіння з блискучим чорним лабрадоритовим оздобленням колійних стін. На підлозі, вистеленій з полірованих плит червоного граніту, вздовж країв платформи викладені зубчасті лінії зі світлого каменю, що ніби відбивають лінії сполучення склепіння з колійними стінами. Доповнюють інтер'єр набрані із чорних, сірих та рожевих плит узбекистанського мармуру поручні сходів, що ведуть до вестибюлів.

У 1995 році станція "Спортивна" стала пересадковою. Перехід до станції "Метробудівників" має досить складну конфігурацію. Потік пасажирів тут розділений: перехід у напрямку "Спортивна - Метробудівників" починається в центрі посадкової платформи, сходами спускається вниз, і, роблячи вигин, виходить до ескалатора. За кілька десятків метрів за ескалатором пасажиропотоки з'єднуються. Зустрічний перехід за напрямком "Метробудівників - Спортивна" виходить безпосередньо у східний вестибюль "Спортивної".

Для будівництва міжстанційного переходу був використаний східний підземний перехід станції, три виходи з якого були закриті та розібрані. Фактично, вся південна частина східного переходу стала частиною переходу зі станції "Метробудівників" до станції "Спортивна". У невеликих "кишенях", утворених колишніми виходами, зараз знаходяться магазини, а раніше одна з них була з'єднана з виходом станції "Метробудівників". У самому переході стояли касові автомати. Північна частина колишнього переходу має окремий пропускний пункт. Вона також з'єднана із підземним переходом станції "Метробудівників".

У рамках підготовки до чемпіонату Європи з футболу Євро-2012 до інтер'єру станції "Спортивна" та її переходів було внесено зміни. У червні 2009-го року на стінах західного підземного переходу, що веде до стадіону "Металіст", з'явилися плакати з фотографіями найкращих харківських футболістів усіх років, починаючи з 20-х років минулого століття. А наприкінці 2009-го року стеля станції була частково пофарбована у кольори національного прапора України. Три жовті і сині смуги, що чергуються, проходять склепенням в діагональному напрямку.

Неподалік від станції знаходиться один із найбільших ринків міста - Кінний та автостанція №3, з якої вирушають приміські автобуси Зміївського та Старосалтівського напрямків.

© Андрій Бутковський, 2005-2024

Відеоматеріали:

  1. Коллектив станции "Спортивная". Метро Харкова, 1976 рік. Колектив станції "Спортивна", керівник - Ніна Яківна Рибалко. Відеоканал KruchinaFILM;
  2. Харьков. Строительство станции метро "Спортивная". Лютий 1975 р. Останні передпускові роботи на станції метро "Спортивна" . Відеоканал KruchinaFILM;

Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]