Метро. Станции и сооружения. Станция "Історичний музей"
Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]

ОписаниеМаршруты городского транспортаФотогалерея (13)Новости по теме (130)

>> Пересадка на станцию "Майдан Конституції" <<
>> К списку станций <<
На станцию "Університет" >>


Линия: Салтівська лінія
Дата открытия: 10.08.1984
Проектное название: Радянська-2
Архитекторы: Спивачук В.А, Чечельницкий П.Г, Карпенко И.Т.
Инженеры: Пашков П.Д, Штучкин В.Д, Гришина Л.П.
Художники: Чернова Г.Д, Гутник В.Е, Моргунов И.И, Ерофеева О.Ю, Чурсин В.В, Семенюк В.Д.
Тип станции: Колонная, Глубокого заложения
Количество вестибюлей: 1
Количество эскалаторов: 4
Мобильная связь: Kyivstar, Vodafone
Маршруты городского транспорта :(просмотреть более подробный перечень...)
Трамвай: 3, 6
Троллейбус: 11, 40, 55, 58
Автобус: 29, 272
Ближайшие конечные остановки городского транспорта :Майдан Конституції, Ст. м. "Майдан Конституції"

Центральна пересадкова станція другої черги розташована паралельно станції "Майдан Конституції" Холодногірсько-Заводської лінії на тій же самій глибині. На відміну від станції "Майдан Конституції", станція "Історичний музей" є колонною, а не пілонною. Конструкційно станція складається з трьох чавунних оправ, які обєднані в єдину систему поздовжними перемичками та колонами з кроком 5,25 метра та інтервалом 3,75 метра, завдяки чому вона виглядає значно просторішою. Спорудження станції такого типу у складних гідрогеологічних умовах здійснювалося вперше у практиці вітчизняного метробудування.

Архітектурно-художнє рішення станції присвячене темі історії Харкова. Вигнута, складчаста поверхня стін та ребриста стеля вестибюлю стилізовані під елементи оборонних споруд і нагадують про фортецю, яка існувала на прилеглій до станції території протягом XVII-XVIII століть.

Станційна зала вражає своїм простором завдяки застосуванню колонних тюбінгів та збільшеному діаметру центральної зали. Стрільчасті арки між колонами нагадують ворота фортеці. Колійні стіни розділені геральдичними рельєфами із бронзового лиття. Структурна форма світильників, набраних з окремих елементів, доповнює враження урочистості та ошатності.

При будівництві станції в оздобленні стін та колон станційної зали був застосований світлий мармур "Коелга". З ними контрастуювали колійні стіни, облицьовані коричневим мармуром Хустівського родовища "Великий кам'янець", та підлога з червоних гранітних плит Капустянського родовища. З часом мармурова оздоба колон та колійних стін почала втрачати свої початкові властивості через проблеми з гідроізоляцією, адже використаний для оздоби мармур добре вбирав воду.

Протягом 2007-2014 років була проведена реконструкція станції, що складалася з двох етапів. В першу чергу мармурову оздобу колон було замінено новим мармуром грецького родовища "Волокас". На другому етапі колійні стіні замість мармуру було оздоблено червоно-коричневим та сірим гранітом. Цоколь колійних стін було оздоблено чорним лабрадорітом.

Станція пов'язана двома переходами - у центрі та в торці центрального зала - із сусідньою станцією Холодногірсько-Заводської лінії "Майдан Конституції". Чотири ескалатори ведуть до просторого підземного вестибюлю, розташованого під майданом Конституції. Він пов'язаний із підземним переходом, виходи з якого ведуть на майдан, до початку Сумської вулиці, на вулицю Університетську та Бурсацький узвіз. Цікаво, що підземний перехід з ескалаторним тунелем і торцевим міжстанційним переходом було відкрито раніше самої станції, 31 грудня 1983 року. Це було зроблено для того, щоб розвантажити ескалатори станції "Майдан Конституції", які не могли впоратись з великим пасажиропотоком в години пік.

У південному торці зали також знаходиться сходовий марш, але він веде лише до службових приміщень. У середині 90-х років обговорювалася можливість будівництва другого виходу з південної сторони до адміністративно-торговельного комплексу, що проектувався на початку Пушкінської вулиці. Зрештою вихід до торгово-розважального центру "Нікольський", відкритого 2021-го року, було збудовано з існуючого переходу станції "Майдан Конституції".

На пересадковому вузлі "Історичний музей - Майдан Конституції" вперше у Харкові у 1985 році було впроваджено систему управління станцією із застосуванням промислового телебачення (СУРСТ). Згодом цю систему було впроваджено на всіх станціях Харківського метрополітену. Впровадження СУРСТ в умовах збільшення пасажиропотоків дозволило підвищити оперативність при аварійних ситуаціях, розширило зону огляду чергового станції з робочого місця, дозволило якісніше контролювати роботу ескалаторів та виконання пасажирами "Правил користування метрополітеном".

© Андрій Бутковський, 2005-2023


Общие сведенияИсторияХроникаСхемыСтанции и сооруженияПодвижной составСтатистикаАудиоДокументы, книги, публикацииКонтакты ]