Трамвай. Хроника
Общие сведенияКонкаХроникаМаршрутыСхемыПодвижной составФотогалереяГорэлектротранс ]

  • 23 марта 1919 г.
    Остаточно припинено рух харківської конки.
  • 01 сентября 1919 г.
    Харківська міська управа повідомила, що нею для будівництва та перебудови місцевого трамвая найнятий відомий інженер Володимир Радциг, який будував зокрема трамвайні господарства Царицина, Воронежа та Баку.
  • 27 октября 1919 г.
    В урочистій обстановці було дано старт руху електричного трамвая по Катеринославській вулиці від Павлівського майдану до вокзалу Південних залізниць. Трамвай замінив на цій ділянці конку.
  • 28 ноября 1919 г.
    На трамвайних вагонах вперше було розміщено рекламу.
  • 24 июня 1921 г.
    Відновлено рух трамвая від майдану Рози Люксембург вулицями Свердлова та Олександрівською до Вокзалу Південних залізниць.
  • июль 1921 г.
    Відновлено трамвайний рух Панасівською лінією від майдану Рози Люксембург до Альбівського провулка.
  • август 1921 г.
    Відновлено рух Петінською та Греківською лініями трамвая.
  • 1922 г.
    Управління Харківської міської залізниці перейменовано на Підприємство комунальних електричних залізниць.
  • 27 января 1922 г.
    Відновлено рух Пушкінською лінією трамвая до так званого "зимового" кільця на перетині вулиць Сумської та Госпітальної (Миколи Хвильового). Рух трамваїв до місьпарку відновлено наступного, 1923 року.
  • март 1922 г.
    Петінське та Піскунівське депо випускають на лінію 36 моторних та 26 причіпних вагонів.
  • 25 марта 1922 г.
    Відновлено трамвайний рух Кузінською та Цвинтарною (Озерянською) вулицями.
  • 27 сентября 1922 г.
    Відновлено трамвайний рух Клочківською вулицею до Річкового провулка. Лінія Іванівською вулицею не відновлювалася. Відновлено трамвайний маршрут № 2 (Клочківська – Майдан Рози Люксембург).
  • 12 ноября 1922 г.
    Відкрито рух трамвайних вагонів електрифікованою та переобладнаною лінією конки, що проходила від Павлівського майдану Торговим провулком, вулицями Мар'їнською та Москалівською до Основ'янського мосту.
  • 01 марта 1923 г.
    Відкрилася школа фабрично-заводського учнівства (ФЗУ). За столи навчальних класів сіли перші 35 юнаків та дівчат. Школа ФЗУ готувала спеціалістів для основних підприємств комунального господарства міста, зокрема для трамвая.
  • 26 августа 1923 г.
    Плату за проїзд у міському трамваї збільшено з 10 до 15 рублів за кінець.
  • сентябрь 1923 г.
    Трамвайну лінію з провулку Короленка перенесено на майдан Тевелєва
  • 12 сентября 1923 г.
    Плата за проїзд у міському трамваї збільшена з 15 до 20 рублів за кінець. Попереднє підвищення вартості проїзду з 10 до 15 рублів відбулося лише 2,5 тижнями раніше.
  • 23 сентября 1923 г.
    Відкрито трамвайний рух електрифікованою та переобладнаною лінією конки, що проходила вулицями 1-го травня та Старомосковською (Героїв Харкова) до Червонозаводського театру (БК ХЕМЗ).
  • 01 декабря 1923 г.
    Вартість проїзду у трамваї підвищується зі 100 до 125 рублів.
  • 10 декабря 1923 г.
    Вартість проїзду у трамваї підвищується зі 125 до 150 рублів.
  • 10 августа 1924 г.
    Міськкомгоспом розпочато роботи з подовження Плеханівської трамвайної лінії до заводу Герлях та Пульст, на базі якого планувалося відкрити трамвайні майстерні.
  • 08 ноября 1924 г.
    Відкрито трамвайну лінію від Основ'янського мосту вулицями Жовтневої Революції (Москалівська) та Балашовською (Академіка Богомольця) до Новоселівки. Відкрито трамвайний маршрут №7 (Майдан Рози Люксембург – Новоселівка).
  • ~ январь 1925 г.
    Будівля колишнього готелю "Кам'яний стовп" на майдані Рози Люксембург (нині - Павлівський майдан) переобладнана під Центральну станцію комунального трамваю.
  • 1926 г.
    Ухвалено рішення перевести харківський трамвай з вузької (1000 мм) на широку (1524 мм) колію.
  • 1926 г.
    На підприємстві комунальних електричних залізниць замість служби "Токопровід" було створено службу електрогосподарства.
  • 15 марта 1926 г.
    Розпочалося будівництво Головних трамвайних майстерень по Уральській вулиці (майбутній ВАРЗ ХТТУ).
  • 1927 г.
    Керівником Підприємства комунальних електричних залізниць призначено Лебедєва Михайла Васильовича.
  • февраль 1927 г.
    Вийшов перший номер багатотиражної газети "Червоний трамвайник" (1956-2007 рр. - "Харківський електротранспорт").
  • апрель 1927 г.
    Підготовлено першу групу (11 осіб) жінок-вагоновожатих. Першою повела свій трамвайний поїзд А. І. Єфименко-Каблицька.
  • июль 1927 г.
    Закінчено прокладання перших трамвайних ліній широкої колії: лінії від Червонозаводського театру до заводу "Серп і Молот", а також службової лінії вулицями Польовою та Уральською до нових трамвайних майстерень.

Общие сведенияКонкаХроникаМаршрутыСхемыПодвижной составФотогалереяГорэлектротранс ]