Трамвай. Хроника
Общие сведенияКонкаХроникаМаршрутыСхемыПодвижной составФотогалереяГорэлектротранс ]

  • 16 июля 1927 г.
    У зв'язку з початком робіт з перешивки Заїківської лінії трамвая на широку колію закривається трамвайний рух вулицею Молочною. Трамвайний маршрут №5 скорочується до зупинки "Вул. Олександра Невського". Вводиться тимчасовий автобусний маршрут "Майдан Рози Люксембург - майдан Руднєва - вул. Зміївська - ріг Молочної та Зміївської вулиць" з чотирма машинами. Також додано два автобуси на маршруті "Майдан Рози Люксембург - Сабурова Дача".
  • август 1927 г.
    Розпочато будівництво Комінтернівського трамвайного депо.
  • 20 августа 1927 г.
    До Харкова прибули перші шість вагонів широкої колії типу "БФ".
  • ~ 22 августа 1927 г.
    Розпочалися роботи з перешивки Греківської лінії трамвая на ділянці від майдану Рози Люксембург (нині Павлівський) до вулиці Олександра Невського з вузької на широку колію. Трамвайний маршрут № 5 (Холодна Гора - Заїківка) прямує на Пушкінську вулицю замість Заїківки.
  • 29 августа 1927 г.
    Відбулася перша обкатка нових вагонів широкої колії типу "БФ".
  • 04 сентября 1927 г.
    Відкрито рух першою в Харкові ширококолійною трамвайною лінією, що складалася з: а) перешитої вузькоколійної ділянки від вулиці Плеханівської (Георгія Тарасенка; тут була тимчасова кінцева) вулицею Молочною, майданом Повстання (Захисників України) і вулицею Броненосця "Потьомкін" (Проспект Героїв Харкова) до колишньої кінцевої зупинки "Червонозаводський театр"; б) нової ділянки вулицями Броненосця "Потьомкін" та Корсиківською (проспект Героїв Харкова) від колишньої кінцевої зупинки "Червонозаводський театр" до нового РК "Завод "Серп і Молот""; в) нової службової лінії вулицею Польовою до Трамвайних майстерень.
  • 04 сентября 1927 г.
    Почалася експлуатація трамвайних вагонів типу "БФ" - перших ширококолійних вагонів харківського трамваю.
  • 25 сентября 1927 г.
    Завершено перешивку на широку колію Заїківської трамвайної лінії від майдану Рози Люксембург (Павлівський) вулицями Університетською, Греківською, Заїківською (Гольдбергівською) та Молочною.
  • 29 сентября 1927 г.
    Розпочалася перешивка з вузької на широку колію трамвайної лінії вулицею Свердлова від майдану Рози Люксембург до вокзалу Південних залізниць.
  • 01 ноября 1927 г.
    Перешита на широкую колею трамвайная линия, проходящая от площади Розы Люксембург (Павловской) по улицам Свердлова (Полтавский шлях) и Красноармейской (Евгения Котляра) до Южного вокзала.
  • 06 ноября 1927 г.
    Відбулося відкриття головних трамвайних майстерень (майбутній ВАРЗ ХТТУ).
  • 06 ноября 1927 г.
    Надійшла перша партія трамвайних вагонів типу "Х" (7 вагонів).
  • 10 ноября 1927 г.
    Відкрито ділянку трамвайної лінії по вулиці Корсиківській (проспект Героїв Харкова) від залізничного переїзду біля заводa "Серп і Молот" до заводу ДЕЗ (ХЕМЗ). Прямого руху трамваїв через залізничний переїзд не було.
  • 1928 г.
    Вперше в СРСР у Харкові розроблені режимні карти водіння трамваїв за мінімальних витрат електроенергії.
  • 14 июня 1928 г.
    Перешита на широку колію трамвайна лінія, що проходить від Університетської вулиці майданами Рози Люксембург (Павлівській), Тевелєва (Конституції), вулицями 1-го Травня та Броненосця "Потьомкін" (проспект Героїв Харкова) до майдану Повстання (Захисників України).
  • 04 июля 1928 г.
    Побудовано трамвайну лінію вулицею Заїківською (Гольдбергівська) від Рибасівського провулка до вулиці Жовтневої Революції (Москалівська). Перешита на широку колію лінія, що проходила від вулиці Заїківської вулицями Жовтневої Революції та Великою Основ'янською (Москалівська) до вулиці Балашовської (Академіка Богомольця). Замість вузькоколійної трамвайної лінії, що проходила Балашовською вулицею, побудована ширококолійна вулицями Великою Основ'янською та Лаврова (Миколи Бажана) до розворотного кола "Новоселівка".
  • 20 июля 1928 г.
    Открыта трамвайная линия по улице Свердлова (Полтавский шлях) от улицы Красноармейской до конечной "Холодная гора" (Холодногорская поликлиника). Возобновлен трамвайный маршрут №6 в виде: Холодная гора - Центр.
  • 25 июля 1928 г.
    Началась перешивка трамвайной линии по улицам Марьинской и Октябрьской Революции (Москалевской). Маршрут №1 Основа - Завод ВЭК начал ходить до Альбовского переулка, вместо Москалевки.
  • 26 июля 1928 г.
    Началось строительство трамвайной линии по улице Клочковской от Речного переулка до Павловки
  • 11 августа 1928 г.
    В результате отказа тормозов вагон узкоколейного трамвая #46 5-го маршрута перевернулся на пересечении Кладбищенской (Озерянская) и Кузинской улиц. Десять пассажиров трамвая госпитализированы с серьезными травмами.
  • сентябрь 1928 г.
    Открыта трамвайная линия по улице Клочковской от Речного переулка до Павловки.
  • 02 сентября 1928 г.
    Перешита на широкую колею трамвайная линия, проходившая от площади Розы Люксембург (Павловской) по Торговому переулку, улицам Марьинской и Октябрьской революции (Москалевской) до улицы Заиковской (Гольдберговской).
  • 14 сентября 1928 г.
    Перешита на широкую колею трамвайная линия по Пролетарской (Сергиевской) площади и Клочковской улице. Открыта линия по Клочковскому въезду до Госпрома.
  • 15 сентября 1928 г.
    Закрыта и в дальнейшем демонтирована узкоколейная трамвайная линия, проходившая по улице Бассейной (Петровского) и Сумской от улицы Равенства-Братства (Мироносицкой) до Горпарка. Начата перешивка трамвайной линии, проходившей по улицам Пушкинской и Бассейной (Петровского). Закрыт маршрут №3 Панасовка - Коммунальный парк.
  • 19 сентября 1928 г.
    Трамвайная линия по Клочковскому въезду (спуску Пассионарии) продлена от Госпрома по улице Ветеринарной (Независимости) и Равенства-Братства (Мироносицкой) до Горпарка.
  • 20 октября 1928 г.
    Перешита на широкую колею трамвайная линия, проходившая от улицы 1-го Мая (Московский проспект) по площади Тевелева (Конституции), улицам Короленко, Пушкинской и Бассейной (Ярослава Мудрого) до улицы Равенства-Братства (Мироносицкой).
  • 1929 г.
    Закрыто Петинское трамвайное депо. Его територия отдана автобусно-таксомоторному гаражу, который становится автобусно-таксомоторным парком.
  • 1929 г.
    Предприятие коммунальных электрических железных дорог переименовано в Харьковский трамвайный трест.
  • 1929 г.
    Открыт трамвайный маршрут №12: Холодная Гора - улица Свердлова (Полтавский шлях) - Центр - улица Клочковская - Госпром - Коммунальный парк (Горпарк).
  • январь 1929 г.
    Установлены сигнальные огни не перекрестке улиц Красноармейца (ныне - Евгения Котляра) и Свердлова (ныне Полтавский Шлях), оповещающие водителей трамваев, следующих от вокзала о спуске вагона с Холодной Горы, а также на пересечении Клочковского спуска и улицы Клочковской для вагонов, следующих с Павловки и на Павловку о спуске вагона от Госпрома.

Общие сведенияКонкаХроникаМаршрутыСхемыПодвижной составФотогалереяГорэлектротранс ]