ЖД транспорт. Хроника
[ Общие сведения | Хроника | Расписания | Подвижной состав | Линии | Контакты ]
[ 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 ]
-
04 ноября 1861 г.Перший поїзд прибув на територію сучасної України із Відня до Львова. З 2002 року цього дня в Україні відзначається День залізничника.
-
1863 г.Засноване Акціонерне товариство Курсько-Харківсько-Азовської залізниці.
-
04 мая 1865 г.Губернатор Харкова граф Олександр Сіверс надіслав листа міському голові Олексію Скриннику з проханням про пожертву міської землі для будівництва залізниці.
-
19 мая 1865 г.Губернатору Харкова та міській думі було направлено рішення міського товариства про безоплатну передачу землі під залізницю.
-
20 июля 1865 г.Імператор Олександр II підписав наказ про будівництво ділянки Південної залізниці від Орла до Курська.
-
12 февраля 1866 г.Прохання губернатора Харкова графа Олександра Сіверса про необхідність будівництва залізниці від Москви до Харкова передано на розгляд царя.
-
21 октября 1866 г.У Харкові офіційно визначено місце для прокладання майбутньої залізниці.
-
05 мая 1867 г.Імператор Олександр II затвердив основні умови договору з бароном Унгреном фон Штернбергом на спорудження залізничної лінії від Єлисаветграда (нині Кіровоград) до Кременчука завдовжки 130,4 версти.
-
01 марта 1868 г.Комерції радник Самуїл Соломонович Поляков отримав від уряду концесію на будівництво Курсько-Харківсько-Азовської залізниці.
-
05 мая 1868 г.Розпочато роботи зі спорудження Курсько-Харківсько-Азовської залізниці.
-
24 августа 1868 г.Підписано концесію між Російським урядом з одного боку, гофмейстером Абазою та бароном Унгер фон Штернбергом з іншого на будівництво залізничної лінії від Харкова до Кременчука.
-
18 сентября 1868 г.Закладено перший камінь будівлі вокзалу станції Харків (Харків-Пасажирський).
-
22 мая 1869 г., 11:30На Харківський вокзал із Білгорода прибув перший поїзд.
-
03 июля 1869 г.Урядова комісія закінчила огляд Курсько-Харківської залізниці та дозволила відкрити 6 липня пасажирський та товарний рух між Курськом та Харковом.
-
06 июля 1869 г.Офіційно відкрито товарний та пасажирський рух на Курсько-Харківській залізниці. З цього дня ведеться відлік діяльності Південної залізниці.
-
07 ноября 1869 г.Імператор Олександр II розглянув та затвердив Статут товариства Курсько-Харківсько-Азовської залізниці.
-
23 декабря 1869 г.Відкрито рух другою лінією Курсько-Харківсько-Азовської залізни: від Харкова до Ростова (довжиною 538 верст).
-
июнь 1870 г.Засновано залізничну станцію Буди. Подробнее...
-
29 июля 1870 г.Закінчено будівництво паровозного депо Полтава на 9 паровозів із кочегарними канавами.
-
01 августа 1870 г.Відкрито рух на ділянці Кременчук – Полтава завдовжки 110 верст. Цей день вважається датою створення Полтавської та Кременчуцької дистанцій колії.
-
01 декабря 1870 г.На базі паровозних майстерень і вагоноремонтного заводу відкрилась школа для підготовки другорядних техніків залізничної служби (з 1875 року - Технічне залізничне училище, зараз - Харківський професійний ліцей залізничного транспорту).
-
15 марта 1871 г.На станції Полтава Харківсько-Миколаївської залізниці (зараз Полтава-Південна) введено в експлуатацію залізничні майстерні, що дали початок Полтавському тепловозоремонтному заводу. Вони складалися з двоповерхового головного корпусу, складського приміщення, ковальського відділення для котлів, 12 паровозних та 24 вагонних стійл.
-
15 марта 1871 г.На станції Кременчук відкрито невеликі майстерні для поточного та промивного ремонту паровозів, які пізніше стали локомотивним депо Кременчук.
-
15 июня 1871 г.Почався регулярний рух поїздів дільницею Полтава – Харків (довжиною 132 версти) Харківсько-Миколаївської залізниці. Ділянка Полтава-Кременчук отримала зв'язок із Курсько-Харківсько-Азовською залізницею.
-
26 ноября 1871 г.Затверджений статут Товариства Харківсько-Миколаївської залізниці.
-
1872 г.Станцію Лозову-Азовську перейменовано на Панютине.
-
апрель 1872 г.У місті Ромни відбулося урочисте закладання будівлі вокзалу.
-
07 апреля 1872 г.Здано в експлуатацію міст через Дніпро, який з'єднав Кременчук та Крюків.
-
01 июня 1872 г.До Харківсько-Миколаївської залізниці приєднано Єлисаветградську лінію.
-
13 мая 1873 г.Затверджено проект будівництва лінії Мерефа – Ворожба.
[ Общие сведения | Хроника | Расписания | Подвижной состав | Линии | Контакты ]