ЖД транспорт. Хроника
Общие сведенияХроникаРасписанияПодвижной составЛинииКонтакты ]

  • 04 ноября 1861 г.
    Перший поїзд прибув на територію сучасної України із Відня до Львова. З 2002 року цього дня в Україні відзначається День залізничника.
  • 1863 г.
    Засноване Акціонерне товариство Курсько-Харківсько-Азовської залізниці.
  • 04 мая 1865 г.
    Губернатор Харкова граф Олександр Сіверс надіслав листа міському голові Олексію Скриннику з проханням про пожертву міської землі для будівництва залізниці.
  • 19 мая 1865 г.
    Губернатору Харкова та міській думі було направлено рішення міського товариства про безоплатну передачу землі під залізницю.
  • 20 июля 1865 г.
    Імператор Олександр II підписав наказ про будівництво ділянки Південної залізниці від Орла до Курська.
  • 12 февраля 1866 г.
    Прохання губернатора Харкова графа Олександра Сіверса про необхідність будівництва залізниці від Москви до Харкова передано на розгляд царя.
  • 21 октября 1866 г.
    У Харкові офіційно визначено місце для прокладання майбутньої залізниці.
  • 05 мая 1867 г.
    Імператор Олександр II затвердив основні умови договору з бароном Унгреном фон Штернбергом на спорудження залізничної лінії від Єлисаветграда (нині Кіровоград) до Кременчука завдовжки 130,4 версти.
  • 01 марта 1868 г.
    Комерції радник Самуїл Соломонович Поляков отримав від уряду концесію на будівництво Курсько-Харківсько-Азовської залізниці.
  • 05 мая 1868 г.
    Розпочато роботи зі спорудження Курсько-Харківсько-Азовської залізниці.
  • 24 августа 1868 г.
    Підписано концесію між Російським урядом з одного боку, гофмейстером Абазою та бароном Унгер фон Штернбергом з іншого на будівництво залізничної лінії від Харкова до Кременчука.
  • 18 сентября 1868 г.
    Закладено перший камінь будівлі вокзалу станції Харків (Харків-Пасажирський).
  • 22 мая 1869 г., 11:30
    На Харківський вокзал із Білгорода прибув перший поїзд.
  • 03 июля 1869 г.
    Урядова комісія закінчила огляд Курсько-Харківської залізниці та дозволила відкрити 6 липня пасажирський та товарний рух між Курськом та Харковом.
  • 06 июля 1869 г.
    Офіційно відкрито товарний та пасажирський рух на Курсько-Харківській залізниці. З цього дня ведеться відлік діяльності Південної залізниці.
  • 07 ноября 1869 г.
    Імператор Олександр II розглянув та затвердив Статут товариства Курсько-Харківсько-Азовської залізниці.
  • 23 декабря 1869 г.
    Відкрито рух другою лінією Курсько-Харківсько-Азовської залізни: від Харкова до Ростова (довжиною 538 верст).
  • июнь 1870 г.
    Засновано залізничну станцію Буди. Подробнее...
  • 29 июля 1870 г.
    Закінчено будівництво паровозного депо Полтава на 9 паровозів із кочегарними канавами.
  • 01 августа 1870 г.
    Відкрито рух на ділянці Кременчук – Полтава завдовжки 110 верст. Цей день вважається датою створення Полтавської та Кременчуцької дистанцій колії.
  • 01 декабря 1870 г.
    На базі паровозних майстерень і вагоноремонтного заводу відкрилась школа для підготовки другорядних техніків залізничної служби (з 1875 року - Технічне залізничне училище, зараз - Харківський професійний ліцей залізничного транспорту).
  • 15 марта 1871 г.
    На станції Полтава Харківсько-Миколаївської залізниці (зараз Полтава-Південна) введено в експлуатацію залізничні майстерні, що дали початок Полтавському тепловозоремонтному заводу. Вони складалися з двоповерхового головного корпусу, складського приміщення, ковальського відділення для котлів, 12 паровозних та 24 вагонних стійл.
  • 15 марта 1871 г.
    На станції Кременчук відкрито невеликі майстерні для поточного та промивного ремонту паровозів, які пізніше стали локомотивним депо Кременчук.
  • 15 июня 1871 г.
    Почався регулярний рух поїздів дільницею Полтава – Харків (довжиною 132 версти) Харківсько-Миколаївської залізниці. Ділянка Полтава-Кременчук отримала зв'язок із Курсько-Харківсько-Азовською залізницею.
  • 26 ноября 1871 г.
    Затверджений статут Товариства Харківсько-Миколаївської залізниці.
  • 1872 г.
    Станцію Лозову-Азовську перейменовано на Панютине.
  • апрель 1872 г.
    У місті Ромни відбулося урочисте закладання будівлі вокзалу.
  • 07 апреля 1872 г.
    Здано в експлуатацію міст через Дніпро, який з'єднав Кременчук та Крюків.
  • 01 июня 1872 г.
    До Харківсько-Миколаївської залізниці приєднано Єлисаветградську лінію.
  • 13 мая 1873 г.
    Затверджено проект будівництва лінії Мерефа – Ворожба.

Общие сведенияХроникаРасписанияПодвижной составЛинииКонтакты ]