Трамвай. Хроника
Общие сведенияКонкаХроникаМаршрутыСхемыПодвижной составФотогалереяГорэлектротранс ]

  • 24 декабря 1909 г.
    Відкрито регулярний рух Панасівською трамвайною лінією, прокладеною через Купецький міст та Благовіщенський майдан, вулицею Різдвяною, Лосєвським провулком та вулицею Великою Панасівською до Альбівського провулка.
  • 1910 г.
    Почалося будівництво Пискунівського (Ленінського) трамвайного депо.
  • 06 июля 1910 г.
    Почалося будівництво трамвайної лінії на вулиці Пушкінській.
  • 10 июля 1910 г.
    Розпочато роботи з укладання другої колії Петінської трамвайної лінії. Подробнее...
  • август 1910 г.
    На черговому засіданні трамвайної комісії було визначено подальший напрямок прокладання греківського трамвая – вирішено продовжити цю лінію вулицею Молочною до Кінного базару. Подробнее...
  • 16 августа 1910 г.
    На будівництві нового Нетіченського мосту розпочато бетонні роботи. Подробнее...
  • 04 ноября 1910 г.
    Здійснено перетин лінії конки по Московській вулиці та трамвайної лінії, споруджуваної у Петровському провулку. Подробнее...
  • 09 ноября 1910 г.
    Вночі відбулося з'єднання Пушкінського трамвая, з основною мережею. Також було прокладено кабель для живлення нової лінії. Подробнее...
  • 20 декабря 1910 г.
    Открыта Пушкинская линия трамвая, проходившая от Павловской площади по Армянскому и Петровскому (Короленко) переулкам, Николаевской (Короленко), Пушкинской, Бассейной (Ярослава Мудрого) и Сумской улицам до городского парка. Сразу после открытия вагоны ходили только до пересечения Сумской и Госпитальной (Маяковского) улиц, но уже через несколько дней было открыто движение непосредственно до Горпарка. Подробнее...
  • 01 августа 1911 г.
    Відкрито новий Нетіченський міст і Греківську лінію трамваю, що прямувала вулицею Університетською через Нетіченський міст та Воскресенський майдан, вулицями Греківською та Заїківською до мосту через Північно-Донецьку залізницю (у побудові).
  • 09 августа 1911 г.
    Почалося будівництво другої електричної станції міста Харкова. Будівля зводилася на бетонних палях, що було новинкою у будівництві. Пуск станції відбувся восени 1911 року.
  • 09 декабря 1911 г.
    Відкрито рух трамваїв через залізобетонний міст вулицею Заїківською над Північно-Донецькою залізницею. Греківський трамвай почав ходити по всій довжині лінії – від центру до Кінного базару. Подробнее...
  • 23 декабря 1911 г.
    Міська комісія відхилила пропозицію власників конки про переведення конки на електричну тягу. Подробнее...
  • 02 февраля 1912 г.
    Відкрито Холодногірську трамвайну лінію вулицями Кузінською та Цвинтарною (Озерянською) до вулиці Катеринославської (Полтавський шлях). Через відсутність домовленості з Південною залізницею щодо проїзду трамвайних вагонів Кузінським шляхопроводом рух вагонів початково здійснювався тільки від шляхопроводу до Холодної Гори.
  • 09 июня 1912 г.
    Відкрито рух трамваїв з пасажирами через Кузінський міст. Вагони Холодногірської лінії почали курсувати від рогу Великої Панасівської та Кузінської вулиць до Холодної гори. Подробнее...
  • 17 июня 1912 г.
    Відкрито рух трамваїв новою колією, що з'єднала Греківську лінію трамваю з колією Павлівського майдану. Подробнее...
  • 03 августа 1912 г.
    Відкрито безпересадковий рух трамваїв від Павлівського майдану через Кузіеський шляхопровід на Холодну гору. На лінії працюють вісім вагонів із інтервалом 6.5 хвилин. Подробнее...
  • 1913 г.
    Бюро Харківського міського електричного трамваю перейменовано на Управління Харківської міської електричної залізниці. Розташовувалося за адресою вул. Рибна 9.
  • май 1913 г.
    У зв'язку з будівництвом каналізаційного колектора по вулиці Греківській трамвайну лінію з ділянки вулиці Греківської між вулицями Рибасівською та Заїковською перенесено до новопрокладеного Рибасівського провулка.
  • 31 августа 1913 г.
    Завершено спорудження нового Кузінського шляхопроводу, що був розташований на північ від старого (основного) шляхопроводу та був призначений виключно для трамвайного руху.
  • 01 декабря 1913 г.
    Змінено напрямок руху трамваїв деякими лініями. Петінська лінія з'єднана з Панасівською (маршрут № 1); Греківська – з Клочківською (маршрут № 3). Вагони Пушкінської лінії, як і раніше, ходитимуть на Холодну Гору (маршрут № 4). Подробнее...
  • 10 ноября 1914 г.
    Открыто движение дополнительных трамвайных вагонов между Павловской площадью и улицей Бассейной (Ярослава Мудрого). Для оборота этих вагонов от улицы Бассейной до коммерческого училища (ул. Пушкинская, 77) была проложен короткий тупиковый путь, а в районе поворота на улицу Бассейную устроен дополнительный пересадочный путь. Подробнее...
  • 13 сентября 1916 г.
    Открыто трамвайное движение от Балашовского вокзала до завода Всеобщей Электрической Компании (ВЭК, ныне ХЭМЗ). До выяснения некоторых формальностей связанных с проездом вагонов по Петинскому путепроводу движение осуществляется одним вагоном от Петинского путепровода до завода ВЭК.
  • 09 октября 1916 г.
    Открыто сквозное трамвайное движение по Балашовскому путепроводу до завода ВЭК Подробнее...
  • 1917 г.
    Руководителем Управления Харьковских городских электрических железных дорог назначен Прокофьев Василий Васильевич.
  • ~ сентябрь 1917 г.
    В связи с серьезными финансовыми трудностями ликвидировано анонимное бельгийское Общество харьковских конно-железных дорог. Имущество конки передано городской управе. Подробнее...
  • 04 сентября 1917 г.
    Плата за проезд в харьковском трамвае повышена до 15 коп. за конец от и до Павловской площади. Упразднено утреннее и вечернее движение трамвайных вагонов. На линиях, идущих к заводам в конце Петинской ул., движение трамваев установлено с 6 ч. утра до 9 ч. вечера, по маршруту Кладбищенская-Пушкинская движение вагонов трамвая установлено с 7 ч. утра до 10 ч. вечера. Подробнее...
  • 1918 г.
    Прекращено движение по Москалевской линии конки.
  • 1919 г.
    Управления Харьковских городских электрических железных дорог переименовано в Управления Харьковских городских железных дорог (скорее всего в связи с переподчинением ему конки). Распологалось в Пискуновском депо.
  • 23 марта 1919 г.
    Окончательно закрыта харьковская конка.

Общие сведенияКонкаХроникаМаршрутыСхемыПодвижной составФотогалереяГорэлектротранс ]