Хроника. Все события


Хроника по темам:
  • 02 августа 1901 г.
    Здано в експлуатацію приватну Білгород-Сумську залізницю завдовжки 158 км.
  • 25 октября 1901 г.
    Відкрито рух поїздів ділянкою Костянтиноград (Берестин) – Лозова завдовжки 89 верст.
  • 02 ноября 1901 г.
    На засіданні Думи була зачитана доповідь Святухіна по трамвайному питанню. Міський Голова О.К.Погорелко повідомив, що згідно з дорученням Думи, управою вже розроблено питання щодо спорудження нових ліній конки.
  • 1902 г.
    Збудовано будівлю вокзалу на роз'їзді Вільний (зараз - станція Орілька).
  • 1902 г.
    Станцію Нерновичанську перейменовано на Гоголеве.
  • 1902 г.
    На привокзальному майдані станції Миргород встановлено бронзове погруддя М. В. Гоголя.
  • 01 января 1902 г.
    Розпочато безпересадковий рух поїздів між Харковом та Києвом.
  • 1903 г.
    На ділянці Гребінка – Ромодан відкрито станції Вили та Лазорки.
  • июль 1903 г.
    Губернатор Харківської губернії повідомив міську управу, що пояснювальну записку разом із кресленнями стосовно влаштування одноколійного електричного трамвая з роз'їздами по лініям Петинської та Панасівської вулиць разом із висновком начальника харківського поштово-телеграфного округу переведено до господарського департаменту міністерства внутрішніх справ для дозволу на влаштування трамвая. Невдовзі дозвіл було отримано.
  • 1905 г.
    Збудовано будівлю вокзалу станції Бурти.
  • 1905 г.
    На ділянці Гребінка – Ромодан відкрито роз'їзди Боярський та Грабарівка.
  • 13 августа 1905 г.
    Трамвайна комісія закінчила будівництво кам'яного сараю для ремонту вагонів (депо на вулиці Петінській у районі вулиці Царіцинської), квартири завідувача трамваю, казарми для чергових тощо. Були замовлені перші вагони трамвая нюрнберзької компанії з моторами "Union".
  • 19 августа 1905 г.
    Почалося укладання колії першої лінії електричного трамвая.
  • 24 октября 1905 г.
    На станції Люботин розпочався загальний страйк та масовий мітинг залізничників.
  • 08 декабря 1905 г.
    Страйковий комітет Куп'янського залізничного вузла взяв під контроль телеграф та всю станційну роботу.
  • 10 декабря 1905 г.
    Залізничні робітники захопили станцію Люботин, призначивши її комендантом слюсаря депо Павла Глуховцева. Десять днів влада у Люботині перебувала у руках революційних залізничників. Цей період увійшов в історію як Люботинська республіка.
  • 21 декабря 1905 г.
    Членів страйкового комітету Куп'янського залізничного вузла заарештовано та віддано під суд.
  • 1906 г.
    Засновано Бюро Харківського міського електричного трамваю.
  • 1906 г.
    Станція Задонська перейменована на Приколотне.
  • 1906 г.
    Станцію Куп'янськ-Місто перейменовано на Заоскілля.
  • 1906 г.
    Побудовано першу будівлю вокзалу на станції Торопилівка.
  • 1906 г.
    Побудоване третє депо кінної залізниці по вулиці Москалівській.
  • 03 июля 1906 г.
    Відкрито Харківський електричний трамвай. У депо міського трамвая у присутності віце-губернатора, міського Голови, членів міського управління, гласних міської Думи, трамвайної комісії та сторонньої публіки священиком О. Полтавцевим відслужено урочистий молебень. Після закінчення молебню присутні члени комісії, представники міста проїхали трамваєм до Павлівської площі, після чого рух трамваю було відкрито для публіки. Перша лінія проходила від Балашівського переїзду Петінською, Зміївською, Нетіченською вулицями, Подільським мостом, Подільським та Костюринським провулками до Павлівського майдану.
  • 18 июля 1906 г.
    На Харківському вокзалі з'явилися жінки-носильниці.
  • 01 января 1907 г.
    Харківсько-Миколаївська та Курсько-Харківсько-Севастопольська магістралі були з'єднані в одну мережу під назвою "Південні казенні залізниці".
  • 1908 г.
    На станції Куп'янськ-Вузловий збудовано першу будівлю вокзалу.
  • 1908 г.
    Розпочалися роботи з проектування та будівництва Північно-Донецької залізниці (напрямок Льгов – Харків – Лиман).
  • 1908 г.
    На ділянці Харків – Полтава засновані станції Свинківка та Скороходове.
  • 15 января 1909 г.
    На розгляд Харківського міського управління виноситься проект нового договору із Бельгійським акціонерним товариством. Доповідав М.М.Ковалевський про окраїнні лінії, і О.М Кузнєцов про окраїнні лінії у зв'язку з проведенням безрейкових електричних доріг. У доповіді було надано схему концентричних шляхів трамвая, які місто може побудувати, не викуповуючи конки. Доповідачі пропонують скористатися для конкуренції із бельгійцями електричними омнібусами. Обидва проекти були відхилені.
  • 09 апреля 1909 г.
    Від Театрального майдану до іподрому в дні кінних перегонів почав курсувати автобус Fiat контори Теплиця розрахований на проїзд 28 пасажирів.