Хроника. Все события


Хроника по темам:
  • 1926 г.
    Розпочалися роботи з розширення Харківського залізничного вузла.
  • 1926 г.
    Ухвалено рішення перевести харківський трамвай з вузької (1000 мм) на широку (1524 мм) колію.
  • 1926 г.
    На підприємстві комунальних електричних залізниць замість служби "Токопровід" було створено службу електрогосподарства.
  • 15 марта 1926 г.
    Розпочалося будівництво Головних трамвайних майстерень по Уральській вулиці (майбутній ВАРЗ ХТТУ).
  • 17 сентября 1926 г.
    Видано наказ щодо організації на базі авіамайстерень «Укрповітрошляху» «Авіазаводу імені Раднаркому УРСР». Першим директором та головним конструктором заводу призначений Костянтин Калінін.
  • 21 декабря 1926 г.
    Перший потяг пройшов ділянкою Мерефа – Красноград Мерефо-Херсонської залізниці.
  • 1927 г.
    Керівником Підприємства комунальних електричних залізниць призначено Лебедєва Михайла Васильовича.
  • 1927 г.
    Зі станції Панютине на станцію Лозова переведено паровозне депо.
  • 1927 г.
    Авіазавод акціонерного товариства "Укрповітрошлях" (нині - Харківський авіаційний завод) випустив перші два літаки: пасажирський К-2 та його санітарний варіант К-3.
  • февраль 1927 г.
    Вийшов перший номер багатотиражної газети "Червоний трамвайник" (1956-2007 рр. - "Харківський електротранспорт").
  • апрель 1927 г.
    Підготовлено першу групу (11 осіб) жінок-вагоновожатих. Першою повела свій трамвайний поїзд А. І. Єфименко-Каблицька.
  • 04 июня 1927 г.
    Ліквідовано Південний округ шляхів сполучення. Його апарат реорганізовано в управління уповноваженого Народного комітету шляхв сполучення (НКШС) при РНК УРСР, але вже без права давати оперативні розпорядження по транспорту. Управління Південних залізниць перейшло у безпосереднє підпорядкування НКШС СРСР.
  • июль 1927 г.
    Закінчено прокладання перших трамвайних ліній широкої колії: лінії від Червонозаводського театру до заводу "Серп і Молот", а також службової лінії вулицями Польовою та Уральською до нових трамвайних майстерень.
  • 16 июля 1927 г.
    У зв'язку з початком робіт з перешивки Заїківської лінії трамвая на широку колію закривається трамвайний рух вулицею Молочною. Трамвайний маршрут №5 скорочується до зупинки "Вул. Олександра Невського". Вводиться тимчасовий автобусний маршрут "Майдан Рози Люксембург - майдан Руднєва - вул. Зміївська - ріг Молочної та Зміївської вулиць" з чотирма машинами. Також додано два автобуси на маршруті "Майдан Рози Люксембург - Сабурова Дача".
  • август 1927 г.
    Розпочато будівництво Комінтернівського трамвайного депо.
  • 20 августа 1927 г.
    До Харкова прибули перші шість вагонів широкої колії типу "БФ".
  • ~ 22 августа 1927 г.
    Розпочалися роботи з перешивки Греківської лінії трамвая на ділянці від майдану Рози Люксембург (нині Павлівський) до вулиці Олександра Невського з вузької на широку колію. Трамвайний маршрут № 5 (Холодна Гора - Заїківка) прямує на Пушкінську вулицю замість Заїківки.
  • 29 августа 1927 г.
    Відбулася перша обкатка нових вагонів широкої колії типу "БФ".
  • 04 сентября 1927 г.
    Відкрито рух першою в Харкові ширококолійною трамвайною лінією, що складалася з: а) перешитої вузькоколійної ділянки від вулиці Плеханівської (Георгія Тарасенка; тут була тимчасова кінцева) вулицею Молочною, майданом Повстання (Захисників України) і вулицею Броненосця "Потьомкін" (Проспект Героїв Харкова) до колишньої кінцевої зупинки "Червонозаводський театр"; б) нової ділянки вулицями Броненосця "Потьомкін" та Корсиківською (проспект Героїв Харкова) від колишньої кінцевої зупинки "Червонозаводський театр" до нового РК "Завод "Серп і Молот""; в) нової службової лінії вулицею Польовою до Трамвайних майстерень.
  • 04 сентября 1927 г.
    Почалася експлуатація трамвайних вагонів типу "БФ" - перших ширококолійних вагонів харківського трамваю.
  • 07 сентября 1927 г.
    До Харкова надійшов тривісний автобус Safeway американського виробництва.
  • 25 сентября 1927 г.
    Завершено перешивку на широку колію Заїківської трамвайної лінії від майдану Рози Люксембург (Павлівський) вулицями Університетською, Греківською, Заїківською (Гольдбергівською) та Молочною.
  • 29 сентября 1927 г.
    Розпочалася перешивка з вузької на широку колію трамвайної лінії вулицею Свердлова від майдану Рози Люксембург до вокзалу Південних залізниць.
  • 01 ноября 1927 г.
    Перешита на широкую колею трамвайная линия, проходящая от площади Розы Люксембург (Павловской) по улицам Свердлова (Полтавский шлях) и Красноармейской (Евгения Котляра) до Южного вокзала.
  • 06 ноября 1927 г.
    Відбулося відкриття головних трамвайних майстерень (майбутній ВАРЗ ХТТУ).
  • 06 ноября 1927 г.
    Надійшла перша партія трамвайних вагонів типу "Х" (7 вагонів).
  • 08 ноября 1927 г.
    У Харкові розпочалося будівництво нового Будинку культури залізничників за проектом академіка архітектури О. Дмитрієва (Центральний будинок науки і техніки Південної залізниці; знищений російськими окупантами в серпні 2022 року).
  • 10 ноября 1927 г.
    Відкрито ділянку трамвайної лінії по вулиці Корсиківській (проспект Героїв Харкова) від залізничного переїзду біля заводa "Серп і Молот" до заводу ДЕЗ (ХЕМЗ). Прямого руху трамваїв через залізничний переїзд не було.
  • 1928 г.
    Вперше в СРСР у Харкові розроблені режимні карти водіння трамваїв за мінімальних витрат електроенергії.
  • 1928 г.
    Прийнято в експлуатацію будівлю вокзалу на станції Галка (ділянка Ніжин - Прилуки).